Sémantické značkování
Při tvorbě obsahové části webu je důležité volit správné HTML značky. Není na místě vše obalovat jen do <div>
. Ten volíme akorát v případě, kdy nám HTML nenabízí žádnou vhodnější značku.
Dobře označkovaný obsah pomáhá vyhledávacím robotům správně rozpoznat obsah a nabízet podle toho relevantní výsledky. Různé pomocné nástroje, rozšíření do prohlížečů, čtečky pro slabozraké, díky tomu lépe s obsahem pracují. V neposlední řadě volba správných prvků pomáhá i nám, vývojářům, se v kódu vyznat.
Úkol na teď
-
Přepojte se do svého breakout roomu.
-
Společně ve skupince dejte dohromady seznam aspoň patnácti HTML značek. Můžete i víc. Jsou jich desítky.
- Kouč vám v Zoomu nasdílí whiteboard, do kterého je můžete psát.
-
Až budete mít značky sepsané, postupně se prostřídejte a ke každé řekněte, kde by se mohla hodit. Například značka
<h1>
se na stránce typicky používá jen jednou. Většinou obaluje název webu nebo nadpis hlavního obsahu.